Motor Land Rover 200 Td, vznětový řadový čtyřválec s přímým vstřikem,
uložený vpředu podélně. Přeplňování turbodmychadlem s chladičem stlačeného
vzduchu. Blok motoru litinový, hlava válců z hliníkové slitiny. Ventilový rozvod
OHV, řadové mechanické vstřikovací čerpadlo.
vrtání x zdvih: 90,47 x 97 mm
kompresní poměr: 19,5:1
zdvihový objem: 2495 cm3
maximální výkon: 98 kW při 4000 ot./min.
největší točivý moment: 305 Nm při 1800ot./min.
Podvozek vozidla je postaven na rámu z dlouhého Nissanu Patrol GR, který
byl radikálně zkrácen, zúžen a vyztužen.
Přední náprava z Patrola je tuhá, s množstvím výztuh, zavěšená na
podélných ramenech, s panhardskou tyčí, odpružená a tlumená dvojitými
jednotkami HP. Zdvih přední nápravy je 24 cm.
Zadní náprava je tuhá, také Patrol, zavěšená na 4 podélných ramenech a
panhardské tyči. Odpružena a tlumena je dvojitými jednotkami HP. Zdvih zadní nápravy
26 cm. Zkřížení náprav je 50 cm. Většina silentbloků na voze je vyráběna na
zakázku.
V obou nápravách jsou diferenciály ARB se 100% uzávěrkami.
Převodovka manuální pětistupňová s přídavnou redukční rozvodovkou
s mezinápravovým diferenciálem se 100% uzávěrkou.
Brzdy TILTON - na všech kolech kotoučové.
Pneumatiky jsou různé podle terénu od 265/80 – 16 (Truck2000) až po 7,5
– 16 (šípy).
Závodní sedačky Bervid Sport Styling, čtyřbodové pásy Sparco, intercom,
sportovní pedály a přístroje VDO, to je výbava interiéru.
Karoserie je trubková potažená plechem 0,8 mm. Dveře křídlové
s hydropneumatickými tlumiči. Kapoty laminátové.
Chladič, nádrž a akumulátor jsou, kvůli rozložení hmotnosti umístěny
v zadní části vozu.
Rozměry a hmotnost:
Rozvor náprav
2170
mm
Rozchod kol
1730
mm
Celková délka
3200
mm
Celková šířka
1730
mm
Výška bez světelné rampy 1860 mm
Pohotovostní hmotnost 1740 kg
22.2.2004
TAK JSTE SE KONEČNĚ DOČKALI - MIDISEMA4 SE PŘEDSTAVUJE
30.1.2004
JE HOTOVO !!! Midisema4 je dokončena a je moc krásná. Tato poslední série fotografií je
taková "rychloběžná" ale může za to moje nemoc, která mě na čas
vyřadila ze hry. Bohužel ještě nejsou obrázky konečné podoby, ale s těmi čekám
až bude polepena logy sponzorů. Zato mohu slíbit několik fotek z testovacího
ježdění, které doufám proběhne tuto neděli (1.2.04) ve známé cihelně za Hammer
centrem v Praze 9 - Kyjích (zezadu od spalovny Malešice). Budeme tam okolo oběda a tak
se, pokud máte zájem, přijeďte podívat.
jedny
z posledních okamžiků vlastní konstrukce
dolaďování
tunelu a rajčáků
také
zadní část s chladičem byla dokončena
detail
brzdových hadic od zadní nápravy
velký
okamžik implantace uzávěrek
starý
s novým
high
lift jsem musel s krvácejícím srdcem zkrátit o 17 cm
a
to už začala instalace elektrorozvodů
a
výroba palubky - v tom jsme opravdu dost dobří
dráty,
dráty a zase samé dráty
začátek
maskování před lakem
konečný
pohled do kabiny
a
z druhé strany
stříkalo
se vyrobenými sprayi a dopadlo to báječně
a
žlutá zcela zmizela - a jaká nakonec midisema4 je? Sledujte dál naše stránky a
UVIDÍTE
11.1.2004
O víkendu jsme postoupili
zase o kousek blíž k dokončení midisemy4 TV sobotu jsme pracovali ve velké sestavě (oba kluci Kuba a Tomáš a Petr Kronďák
- my s Milanem jsme už inventář) a díky tomu jsme se dostali na dostřel konci stavby.
Petr jako mistr detailu vystřihoval plechové díly do karoserie, my jsme společně
dělali vodu a brzdy. Milan exceloval na rajčákách a i přes nesouhlas s jejich
umístěním je udělal krásně. V neděli se objevily nějaké zdravotní potíže a tak
další souhrnné zpravodajství očekávejte zhruba za týden.
10.1. vzduchový
filtr, rajčáky a příprava vody
10.1.
10.1. motor má
ještě pár nezapojených hadic
10.1. vnitřek
zase o kousek dál
10.1.
připojování chladiče
11.1. už jsme na
pérech
11.1. motor je
celý připojen
11.1. vzadu je už
také téměř hotovo
11.1. tady chybí
jenom dva duté šroubky do brzdičů a můžeme odvzdušňovat
11.1. a tady se
mohou montovat přístroje
4.1.2004
V neděli jsem zůstal v
dílně sám Tedy po většinu dne neboť Milan dorazil až odpoledne a pořád nevypadal dobře.
Ale i tak jsem dokončil usazení nádrže a akumulátoru, udělal topení, upravil
pedály a Milan odpoledne zaplechoval prsa před spolujezdcem a před levým zadním
kolem.
teď už chybí
pouze dveře
dokončené a
upravené pedály
usazené topení
nádrž je
umístěna 15 cm nad podlahou - aby se daly protáhnout vodní hadice
uzavřená prsa
před spolujezdcem
3.1.2004
Dnes jsme pracovali ve zcela
jiné sestavě Hned zrána Milan dokončil "vyplechování" levé přední části auta s
blatníky a vzápětí se odebral vypotit nastupující chřipku (doufám, že zítra bude
fit). A tak jsme dál pokračovali ve složení Míra Chrousťák, já, syn Kuba a synovec
Venda. Musím přiznat, že Milan chyběl, ale i tak jsme zvládli osadit chladič,
vyladit a nastavit pedály (spojka a brzdy) připravit usazení nádrže a díky Mírovi i
vytvořit funkční pedál plynu. Zítra dorazím usazení nádrže, namontuju topení a
pokusím se ho i připojit k rozvodu vody.
kluci čistí
kapoty před lakem
Míra vyrábí
pedál plynu
osazený chladič
dolaďování
plynu podle mojí nohy
a takhle vypadá
pracoviště řidiče
2.1.2004
Tak opět jedeme dál a
dokončujeme přestavby midisemy4 Po dnešku máme hotové řízení, pedály, řazení, téměř hotový tunel nad
převodovkou a kompletní prsa před řidičem. Chladič je připraven pro usazení a
vůbec zbývá jenom pár dodělávek a lak. Zatím nemám tušení kam se vmáčkne
hadice od sání a k turbu. Ale nějak to snad dopadne. Jo a zapomněl jsem na to
nejhorší. Dveře! Vymyslel jsem si otvírání nahoru a spolu s naprosto nepravidelným
tvarem rámu dveří to bude pěkný oříšek. A to je ta pravá výzva pro Milana. To je
to, co ho baví. Tak se nechám, až budu muset zase chodit do práce, doufám mile
přakvapit.
detail
naftového filtru, chladiče serva a servo expanzky na prsou a boku motoru
intercooler
a chladič oleje
hotové
řízení a super pedály od Křenka
detail
řídící tyče
téměř
hotový tunel s řazením
30.12.2003
Pátý den jsme opět
přestavovali Dnešní den jsme intenzivně modelovali (tedy hlavně Milan) podlahu a tunely a už
začínáme řešit (tedy zatím hlavně já) umístění různých chladičů a filtrů
okolo motoru. Dnes zakončil svou pracovní misi v dílně Zdeněk a už se musel vrátit
k rodině. Za ten necelý týden mu patří dík, zmákl toho hodně. Zítra nám
manželky povolily práci pouze do oběda a tak stačíme jenom něco málo a Vám se ozvu
2.1.2004 s pokračováním přestavbového seriálu.
Krásný Silvestr a radostný vstup do nového roku přeje celá Autosema.
první
"nástřel" intercooleru
všichni pracují
a FRONIUS výrazně pomáhá
krásná práce s
plechem tloušťky 1,5 mm
snad tam půjdou
dát sedačky
a tady je také
nějaký nával
29.12.2003
Přestavba pokračuje - den
čtvrtý Z fotografií to může vypadat, že se mnoho nestalo, ale opak je pravdou.
Rychlejší postup zastavil problém, který se jmenuje nedostatek místa pro nohy. Proto
jsme museli "odpárat" celý rozpěrný kříž zadního oblouku a posunout jej
o 5 cm vzad, čímž jsme získali dostatek místa pro posádku. I tak jsou sedačky
nadoraz s převodovkou. I přes tuto úpravu jsme v podstatě hotovi s podlahou a hlavně
jsme sehnali barvu, které se stane pro příští období hlavní týmovou barvou pro
auta. Jaká že to bude? Nechte se překvapit a sledujte aktuální zpravodajství.
ta sedačka je tam
pouze na zkoušku
náznak rámu
podlahy
Zdenda připravuje
kapoty pro lak
část hotové
podlahy
a z druhé strany
prsou
28.12.2003
Třetí den přestavby
midisemy4 Dnes jsme dovařovali a natírali uložení motoru, tento jsme načisto usadili a
začali jsme s modelováním prsou a podlah. To je Milan ve svém živlu! Zdenda zase
trvale brousí a brousí. Večer celý vibruje a když se chce učesat, má co dělat aby
si nevypíchl oko. A mě už asi přirostla rozbruska k rukám protže stále řežu a
vyřezávám.
"mudžahíd"
Zdenda při broušení
první část
rámu prsou
tak vypadá motor
na svém místě
Milan klempíří
a to ho fakt baví
část
dokončených prsou
27.12.2003
Dnes pokračovala přestavba
midisemy4 Hlavním úkolem dne bylo osadit motor a dovařit všechny "spodní" sváry.
A výsledek? Motor je osazen, zítra sice musí ještě jednou ven, ale to proto abychom
řádně zavařili všechny držáky. Dnes nás pracovalo jeko psů, skalní Milan, Marek
a Zdeněk, ale s výraznou podporou mých dítek Kuby a Tomáše.
nejdříve jsme
museli složit motor s převodovkou
Milan poukazuje na
to, že na jeho pracovišti nebyla žádná pomoc dětí
zbytečnosti
musely z motoru dolů
těsně před
vsunutím motoru do auta
a těsně po
konečném osazení motoru s převodovkou-vypadá to, že je to dost velký
agregát-nevím, kam se vejdeme my
26.12.2003
Jak jsem slíbil, je zde
dokumentace z prvního dne přestavby midisemy4 Rozřízli jsme rám a všechny nosné prvky zkrátili na délku odpovídající
novému rozvoru auta a pak to vše opět sesadili a svařili. Po dnešku je hotové
kompletní šasi. Nejhorší bylo vymyslet umístění "prsou" abychom se
dovnitř vešli a přitom aby zbylo místo na motor. Zítra se budeme snažit osadil motor
s převodovkou.
ohniví mužíčci
totálně
oddělené poloviny auta
Milan vařil i
vleže
"dvoumužná"
obsluha
a takový je
výsledek po prvním dni - rozvor 2130
1.11.2003
Začala přestavba megasemy3
na trialový speciál midisema4 Zatím jsme museli původní megasemu3 do
šroubku rozebrat, díly roztřídit a uklidit a v nejbližší době budeme pokračovat
zásadním "řezem". Auto zkrátíme přibližně o 64 centimetry a zase
svaříme. Potom se musí znova nastrojit. Tak nám držte palce, ať se to podaří.
Budeme vás o postupu prací informovat.