Suzuki SEMA
V týdnu od 27.10. do 4.11.2001 jsme přestrojovali
kabát na mojí Suzuce Sema. Začali jsme v plném nasazení všech členů týmu v sobotu
27.10. a rozebrali auto v rekordním čase. Ovšem ustrojení do nové podoby bylo mnohem
složitější, než jsme očekávali a to proto, že poučeni z chyb minulých
konstrukcí vozů jsme dbali na dokonalou pevnost a tuhost karoserie a na účelné a
spolehlivé osazení vozu elektroinstalací a všemi potřebnými doplňky. Milan
Sedláček pracoval jako šroub a opět osvědčil svůj talent pro konstrukční
myšlení a navíc to chtěl mít co nejdříve hotovo, abychom mohli začít pracovat na
výrobě nového (obrovského) maratónského speciálu. Další specialista, který se na
autě vyřádil byl Robert Grygarčík, který zdánlivě nereálný úkol
"vystříhat na minimum původní kabeláž elektroinstalace" zvládl na
výbornou a Suzučka po jeho zásahu nastartovala. Oběma patří velký dík.
Doufám, že se nám dílo podařilo, že vzniklo nejen hezké, ale i trvanlivé vozidlo,
které přispěje k budoucím úspěchům týmu. Poděkování patří i všem dalším
členům týmu, kteří se na přestrojení podíleli, Mírovi "Chroustovi",
Zdeňku Vrabcovi st., Michalu Adamovi, Petru Kronďákovi, Vojtovi a v neposlední řadě
i mě.
Marek Michal
A toto je už historie vzhledu Suzuki Sema
Suzuki SEMA
Motor Suzuki Vitara (výkon 78 kW, obsah 1600 cm3) s lehce upravenou elektronikou a palivem. Keramická spojka.
Podvozek vozidla je postaven na rámu ze Suzuki Samurai, který byl ořezán a vyztužen.
Přední náprava je tuhá, s množstvím výztuh, zavěšená na podélných ramenech, s panhardskou tyčí, odpružená speciálními vinutými pružinami vyráběnými na zakázku. Tlumiče jsou plynové. Zdvih přední nápravy je 30 cm.
Zadní náprava je tuhá, s množstvím výztuh, zavěšená na podélných ramenech se speciálně vyrobeným středovým uložením a panhardskou tyčí. Odpružena je vinutými pružinami vyráběnými na zakázku. Plynové tlumiče. Zdvih zadní nápravy 45 cm. Zkřížení náprav je 75 cm. Všechny silentbloky na voze jsou vyráběné na zakázku firmou REVYS Šestajovice.
V obou nápravách jsou diferenciály vlastní konstrukce s uzávěrkami ARB.
Brzdy jsou na všech kolech kotoučové.
Pneumatiky od Pneuservisu Černý Úvaly jsou různé podle terénu od 205 - 16 (Truck 2000) až po 7,5 - 16 (šípy).
Závodní kožené sedačky Sandtler, čtyřbodové pásy, intercom a sportovní pedály, to je výbava interiéru, kterou dodala firma Bervid Sport Styling.
Karoserie je použita ze Samuraie kabrio, ale s množstvím výztuh a zpevnění. Chladič, nádrž a akumulátor jsou, kvůli rozložení hmotnosti umístěny v zadní části vozu.
Při stavbě vozu byl záměr připravit malý vůz, který může směle konkurovat velkým a výkonným závodním speciálům. Dosažené výsledky plně potvrdily správnost zvolené konstrukce. Vůz díky velkým možnostem zkřížení, uzávěrkám diferenciálu a dostatečným výkonem motoru je vhodný pro RZ i pro trialové sekce.