24.2.-
4.3.2007 TAK
JSME TO NĚJAK ZVLÁDLI
Po několika "cvičných"
sborkách a rozborkách spojky a převodovky a v závěru i hydro čerpadla a
vzduchových válců se podařilo vše sladit a Unisema 5 je naložena ve vleku a čeká
na první závod. Ačkoliv jsem prohlásil, že do Krnova nepojedu, s největší
pravděpodobností mě hlad po tréninku do rokle vyžene.
Koukněte se na poslední sérii fotografií, od příště už bude "klasický"
formát mainu. |
|
|
|
|
|
4.3.
a to už je konečně finální fotografie celého krasavce |
UNISEMA
5 |
UNISEMA
5 |
UNISEMA
5 |
UNISEMA
5 |
|
|
|
|
|
3.3.
už dodělané auto se muselo opět rozebrat a převodovka musela ven |
hnací
hřídel převodovku nebyla dostatečně hluboko v pouzdru v klikovce a vibrovala |
Robert
zase "dráteničil" na autě Marka Vodrážky |
to
je onen proslulý Semus Master - výfuk kompletně vytvořený Milanem |
|
|
|
|
|
|
|
25.2.
první testování dělených brzd |
rozryli
jsme celou část naší krásné ulice |
vše
fungovalo na 100%, jenom ta spojka .... |
|
|
|
|
|
|
24.2. brzdy se musely upravit, původní projekt nefungoval dobře |
vnitřek
musel opět ven |
bylo
to o mnoha detailech a tak jsme se vyřádili všichni |
ale
nakonec to vypadalo moc pěkně |
a
zabralo to všechny volné plochy |
11.2.2007
PŮVODNÍ RADOST Z DOKONČENÍ
VYSŘÍDALO ROZČAROVÁNÍ
Mysleli jsme, že pouze doladíme
detaily a můžeme začít trénovat, ale první zkouška na haldě hlíny znamenala
prasknutí vypínací páky spojky a navíc spečení plastového spojkového ložiska. A
tak musíme vytáhnout převodovku, vyrobit ložisko z duralu a sehnat novou vypínací
páku. Navíc se ukázalo, že brzdy musí být naprosto dokonalé a tak se musí vytočit
bubny a nově obložit pakny. Ale dokud to jelo, tak to byl zážitek. Vše na volnoběh a
na vrchol 3 metrové sypké haldy hlíny to vybublalo naprosto pohodově. Tak snad
vychytáme mouchy a budeme si užívat radost z tohoto ježdění. |
|
|
|
|
|
u mě v
garáži jsme nejprve doladili pérování ... |
...
odizolovali výfuk ... |
a
zalepili olejovou vanu |
ve všem
nám pomáhala kromě obou kluků i maličká Kačka |
pak jsme
udělali testování a následovala opět cesta |
10.2.2007
PRVNÍ VÝJEZD Z DÍLNY
Tak jsme konečně hotoví, trochu jsme
to ještě uvařili, ale po chvíli to bylo OK. Jenom trochu nesedí brzdy a spojka
(ovládání), ale jinak to jede a zní impozantně. |
|
|
|
|
|
|
v sobotu jsme poprvé vyjeli na sluníčko |
a po chvíli jsme ještě museli odvzdušnit chladící okruh |
protože jsme měli parní stroj |
|
9.2.2007
MINUTY ZBÝVAJÍ K DOKONČENÍ
Už jsme tak daleko, že na sobotu je
naplánován převoz ke mě do garáže, kde provedeme polepení a začne testování. |
|
|
|
|
|
vzduchovou
soustavu jsme museli vybavil velkým vzduchojemem |
ovládání
brzd je barevně stylové |
Unisema 5
je fakt krásná |
a budí
respekt |
tatínkové
... |
6.2.2007
MILIÓNY DROBNOSTÍ VE FINIŠI
Poslední dny se zaobíráme samými
drobnostmi, které jsou však nezbytné pro úspěšný konec stavby. Hadice, které
nesežere benzín, těsnění, které nerozleptá olej, místo, kam se vejdou brzdy, kudy
protáhnout to, či ono a tak pořád dokola. Ale všichni doufáme (a Milan asi
nejvíce), že o víkendu Unisema 5 přejede do mojí garáže na polepení a takové to
"došmudlání". |
|
|
|
|
|
.. jeden
zepředu, druhý zezadu ... |
už tam
skoro není místo - kvůli hydraulice |
ten
benzín; byli jsme zvyklí na naftu a teď se nám vše leptá |
modrá
kapota je krásná a celá Unisema 5 taky |
můj
nejoblíbenější přední pohled |
29.12.2006
AKTUALITY !!!
Přivezli jsme motor, ladili přední nápravu a s hrůzou zjistili, že auto bude o
20 cm širší, než je přívěs. A taky jsme zjistili, že nám dvě poloosy nebudou
stačit (budou krátké) a tak jsme vymýšleli jak z toho ven. Zkrátka dnes se toho moc
neudělalo, spíš jsme řešili nastalé konstrukční problémy. |
|
|
|
|
|
to jsou
čisté reduktorové hlavy - jedna jako druhá |
a tady
čtyři poloosy - každá úplně jiná |
Milanovi
to dnes slušelo ... |
to
nevypadá na čilý konstrukční ruch - a dnes taky moc nebyl |
na jedné
straně je už otočňák |
|
|
|
|
|
a vypadá
to docela dobře |
pohled
kritickým okem |
dnes jsme
dovezli i "ostrý" motor |
náš
kamarád Jarda Linhart - geniální soustružník - vytvořil osazení příruby
otočného čepu. |
poslední
zhodnocení a plány na zítřek |