|
Po dlouhé zimní přípravě jsme se konečně dočkali data 16. března. Pro mnoho lidí to byla nejspíš obyčejná sobota jako každá jiná, ale pro všechny fanoušky offroad trialu tato sobota znamenala očekávané zahájení další sezóny mistrovství ČR. 1. závod se konal již tradičně v Kladně na haldě Koněv v areálu firmy Destro. Ačkoliv ještě týden před závody vše vypadalo na to, že zima opravdu už dává sbohem, opak byl pravdou. Celý týden mrzlo, místy i sněžilo, a tak terény byly nejen promrzlé, ale i pokryté umrzlým sněhem. O víkendu nás naštěstí přivítalo nádherné slunečné počasí, jen teploty stále zůstávaly těsně okolo bodu mrazu. Od minulé sezóny se také vystřídali pořadatelé celého ročníku, a tak s první závodem nastalo několik změn, které se týkají celého mistrovství. Mezi nejvýznamnější změny patří omezení počtu závodu v roce na sedm, změna bodování celkových výsledků atd. Pozměněn byl také režim jednotlivých závodů, kdy v sobotu se každý trial jede dvakrát (to zůstalo stejné), ale nejdříve se musí odjet všech 5 trialů v „prvním kole“ a až poté se můžou jet sekce podruhé. Tento krok správným směrem měl však jeden háček – tím že auta stála daleko více ve frontách, nebylo téměř možné stihnout v sobotu dokončit všech 10 sekcí, a tak byl tento systém v sobotu odpoledne zrušen, posunul se čas ukončení sobotních sekcí, aby posádky stihly dojet, a do příštího závodu budou muset pořadatelé tento systém zdokonalit. Jinak se závod pořadatelům vydařil, navíc nejúspěšnější posádky byly odměněny krásnými velkými poháry. My jsme ještě byli týden před závody testovat oba naše speciály, zda jsou plně připraveny na sezónu. Testování nedopadlo úplně podle našich představ, protože u Semacruiseru se odehrálo cosi, co nám vyřadilo z funkce spojku, a tak jsme okamžitě po návratu domů museli vyndat převodovku a vyměnit spojku. Olsema pro změnu přestala startovat a navíc pravděpodobně ucpaný benzínový filtr omezoval průtok benzínu. Filtr jsme vyměnili a vše fungovalo, jak má. Ovšem cívka na startéru, která zdánlivě mohla za problém se startováním, byla vyměněna za novou, ale Olsema stále při ohřátém motoru nestartovala. To jsme však zjistili až na závodech, kdy už bylo pozdě na opravu. Přestože se jednalo o první letošní závod, tratě byly postaveny velmi náročné a hned na začátku sezóny byla nastavena laťka obtížnosti velmi vysoko. O to víc jsme s napětím očekávali, jak se bude dařit Kubovi v jeho premiérovém závodě v kategorii Prototype. Kuba si za volantem Olsemy počínal velmi dobře a ani počáteční obavy o nedostatek výkonu se (kromě velmi dlouhých výjezdů) nevyplnily. Bohužel kvůli přetrvávajícím problémům se startérem odjezdil Kuba se svým spolujezdcem Jardou jen polovinu sobotních trialů, v těch však ukázal, že se s autem velice dobře sžil a zajížděl velmi dobré výsledky. Já s Olčou v Semacruiseru jsme se samozřejmě také vrhli na zdolávání jednotlivých sekcí a celkem se i dařilo, přestože jsme se několikrát v náročných výjezdech ocitli jen na zadních kolech. Naštěstí vše dopadlo dobře a nepředvedli jsme žádný karambol. V neděli ráno se Kubovi podařilo Olsemu znovu nastartovat, a tak vyrazil zpět do závodu, aby co nejvíce natrénoval do dalších závodů. Bohužel štěstí mu nepřálo a už ve druhém nedělním trialu, při kolmém sjezdu dopadlo auto na přední nápravu takovou silou, že horní uložení přední nápravy nevydrželo, praskl kardan a náprava se protočila, při čemž se samozřejmě zničily tlumiče, ovládání přední uzávěrky, chladič a mnoho dalšího. Tím závod pro Kubu skončil a bude potřeba mnoho práce a úsilí, aby se mohl účastnit dalšího závodu. Já s Olčou jsme i neděli dojezdili, kromě prasklého šroubu zadní zkrutné tyče, bez větších problémů a tím jsme si dojeli pro vítězství v kategorii Modified. Kuba s Jardou skončili druzí. Průběh i výsledky prvního závodu nám ukázaly, že letošní sezóna by mohla být opravdu vyrovnaná a slibuje do dalších závodů velmi dobrou podívanou. Seriál MČR pokračuje 13.-14. dubna v Bezděkově u Žatce.
|